Elusive Target #18 The Chameleon 01.13.2017 (13.01.2017)


#203

Maybe start in the house undercover as an hacker and subdue a guard, so you can move more freely, but i don’t remember if the house guard outfit is giving you access to the barn.


#204

It doesn’t, your best bet is point man.


#206

Actually,they made this one accident only, otherwise they would just have said no explosive accidents.


#207

I don’t think FE users are to blame, it’s just an easy way to get SA. Sure it sucks for those users but IO wants this ET to be challenging. They know it’s an easy kill and want it to be harder. They did say that ETs will get harder over time.


#208

increasing difficulty does NOT equal severely limiting your killing options


#210

And what’s easier than an accident kill…?

With accidents body can be found. Fiberwire kills (IMO) are the most challenging. It’s one method where you literally get the closest to your target and you have to be certain the body ain’t found because obviously it isn’t an accident. I really do see why io felt the need to add this restriction, but honestly I really do think that the FE users are a part of their decision…


#211

Tell that to @AGENT4T7.


#213

Yeah it only 1 target, but still… Tell that to Sean Rose or sombody else with extreme OCD :dizzy_face:


#214

No, kills with large lethal melee weapon like axes are harder since you can’t holster them. Loud shotgun runs are harder aswell

Anyway, i would have been fine with them not allowing FE kills for this 1 ET, but severely limiting so many killing options?

That is just a terrible decision


#215

Oh god, now I’m scared.

(Then again every time I worry I do fine.)


#216

Yeah, but if you are in say a guard disguise etc. you don’t have to holster lol


#217

He has done every target to date with fibre wire, and planned to do that for every single target.


#218

I thought we were talking about SA/SO since that what you always do isn’t it?


#219

@AGENT4T7 sorry about your fibrewire streak dude. I’ve been watching that amusedly. :frowning:


#220

Not Anymore!!..
Lmfao

"FREEDOM OF APPROACH"
Gotta love it!!


#221

This one doesn’t count. He committed suicide, he wasn’t actually killed by you.


#222

This sure is the most challenging ET until now and in the most challenging map as well.


#223

SA yes, always!
But there were some Elusives I didn’t do it suit only.

But Fiberwire was ALWAYS the way…
But, not anymore :confused:


#224

It adds to the challenge, surely? It’s good to see them messing around with the formula. Keeps things interesting.


#225

Oh damn gotta retrieve documents too? This is one coooooooooomplex ET.