"failed to fetch configuration from the hitman server"

same for me.(I refused before to see what happens), but I can’t accept because I am unable to establish connection.

No popup for me.

Thanks again for solving the problem.

I deleted a second time my local save, but i haven’t privacy policy popup and i can’t accepted because I am unable to establish connection

j’ai toujours le même problème et je n’ai rien qui s’affiche à part le même message d’erreur.
Merci d’avance pour l’aide que vous nous apporté.

Sinon faut-il avoir le gold sur xbox one pour pouvoir accéder à tout le contenue du jeu, défi ect…??

Actually I have this problem on HITMAN Sniper assassin and it was the first time I tried to launch the game so I have not played it yet.
No privacy pop-up or anything else.
Thanks.

Bonjour / Hello

Sorry for my english, but i have also a bug

Gamertag: Pnsbreizh
Plateforme: Xbox One (France)
Message: Récupération d’informations de configuration depuis le serveur HITMAN impossible

I tried to refuse the Privacy Policy to accept them again. But once refused, impossible to accept since he refuses to connect to the server hitman.

Thank you very mutch

We attempted a couple of unsuccessful mitigation yesterday.
Part of our QA effort has been diverted toward this issue, and we started involving Microsoft as well yesterday morning.

On ne vous oublie pas !

@Guiguikatakuri Gold is not required to play Hitman, but it is to play Sniper Assassin in multiplayer.
Pas besoin du Gold pour jouer à Hitman, mais il est requis pour Sniper Assassin en multi.

Je ne sais pas si ça sait vous aider pour la suite, mais pour ma part je venais d’acheter le jeu (la base gratuite, plus l’édition avec touts les chapitres et les chapitres patients zéros). J’ai su faire les deux premiers chapitres online et j’ai été brusquement déconnecté dans le troisième. C’est à partir de là que je n’ai pas su continuer de jouer online. C’est arrivé y a trois jours.

Encore merci à vous.

I do not know if it can help you for the future, but for my part I just bought the game (the free base, plus the edition with all chapters and chapters patient zeros). I knew how to do the first two chapters online and I was abruptly disconnected in the third. It is from there that I did not continue to play online. It started three days ago.

Again thanks to you.

Gamertag: Dinkstreet
Platform: xbox one
Message: Retrieving configuration information from the impossible HITMAN server

It’s been 4 days that I can not connect and that suddenly I can not play, I pay for games 60 €, these not to look at my home menu, so the solution must be found at most quick… (sorry English Google translate)

Boujours, problème résolu de mon côté.
J’espère que c’est pareil pour tout le monde.
Merci beaucoup pour votre aide ! :grin:

Désoler j’ai écris en français, je suis très mauvais en anglais.
Merci encore

@ioi_christianco can this issue some way affect Hitman 2 online interactions? I was about to do the pre-order, but now I’m waiting this problem to be solved.

@rrezende88 Are you still affected by the issue ?
We are seeing a general resolution in both France and Brazil since last night.

@ioi_christianco Good news! It works! Thanks a lot!

@ioi_christianco I tested now and I’m able to connect the server.

Thanks a lot for solving the problem!

Sorry but still the same issue with me.
SkydiveFoxOne

The issue is solved for me, I can access the game in online mode again! Thanks!

I still got the issue :confused:

always the same problem/issue, sorry